zaterdag 2 februari 2013

Carnavalskleding

Het is weer bijna carnaval en Dochterlief had al weer een idee voor haar kostuum. Zij komt met de ideeën en ik mag het dan weer uitvoeren.

Dit keer wilde ze als sneeuwpop-meisje, dus ik ben weer op het wereldwijde web gaan zoeken naar iets leuks. Ik had al een pak gevonden, maar dat idee werd afgeschoten, ze wilde een jurk. Ook goed. Maar de muts die ik had gevonden werd wel meteen goedgekeurd. Eigenlijk was dit kostuum een makkie. Een dagje voor de muts en een uurtje voor de jurk. De stof is een goedkope molton-hoes waar ik toevallig tegenaan liep. Er was zelfs nog zoveel stof over dat ik heb besloten om voor mezelf ook nog zo'n kostuum te maken. Daar moest ik nog wel wat wol voor bijkopen, maar voor nog geen €10 twee kostuums, niet slecht...



De muts heb ik hiervandaan: Snowmanhat pattern



Vrije vertaling van de gebruikte termen (voor zover ik gemerkt heb, klopt dit wel):
st = stitch = steek (dubbele lus)
ch = chain = losse
sl st = slip stitch = halve vaste
SC = Single Crochet = vaste
DC = Double Crochet = stokje(This is the American English Double Crochet Stitch! Which is different than the British English Double Crochet Stitch. Please make sure you are using the correct stitch.)
SC decrease = Single Crochet decrease = enkele mindering (met vaste)
front loop = voorste lus
back loop = achterste lus

Ik heb wat kleine foutjes gemaakt en het patroon hier en daar aangepast. Een extra rij gehaakt in de muts zelf, een extra rij in het hoedje, een extra rij in de hoedrand (2 vaste in 1 lus, afgewisseld met 1 vaste in de volgende lus) en aan de achterkant heb ik nog extra gehaakt (nauwelijks zichtbaar op de foto). Omdat ik geen oranje wol kon vinden, heb ik de wortel gehaakt van dubbel borduurgaren

De jurk heb ik min of meer uit de vrije hand geknipt. Het is geen trouwjurk, hè? ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten